چرا قبل اپلای به اساتید ایمیل بزنیم؟

دسته بندی: لم اپلای

2021/05/26


چرا باید برای اپلای تحصیلات تکمیلی به اساتید دانشگاه ها ایمیل بزنم؟!

اکنون فصلی است که دانشجویان روندی پرتنش، طاقت فرسا و گاهی گران قیمت برای اپلای در برنامه های ارشد و دکترا را آغاز می کنند. یک توصیه معمول (که ما به دانشجویان خود می دهیم) ارسال ایمیل به اعضای هیئت علمی در دانشگاه هایی است که قصد دارید برای آنها اپلای کنید. در این مقاله، ما توضیح می دهیم که چرا این کار خوب است و نحوه انجام آن به چه شکل است.

برخی از دانشجویان ارسال این ایمیل ها را بسیار پرتنش می دانند و ما امیدواریم که بخش "چگونگی انجام آن" باعث کاهش استرس شما شود. این موضوع که به اساتید ایمیل بزنید ضروری نیست، اما این کار می تواند در پیدا کردن پوزیشن مناسب بسیار مفید باشد، و ما اکیداً توصیه می کنیم این کار را انجام دهید.

در بسیاری از پروگرم ها، اعضای هیئت علمی در تعیین پذیرش دانشجویان در دوره دکترا و حتی کارشناسی ارشد نقش زیادی دارند. در این پروگرم ها، دانشجویان اساساً در آزمایشگاه یک عضو هیئت علمی خاص پذیرفته می شوند و دانشکده به دنبال دانشجویانی است که دانش، مهارت و علاقه برای موفقیت در آزمایشگاه های خود را دارند. در سایر پروگرم ها، تصمیمات مربوط به پذیرش توسط کمیته ای اتخاذ می شود و اعضای هیئت علمی منفرد نقش کمتری در پذیرش دانشجو دارند.

 

چرا شما باید به اساتید ایمیل بزنید؟

اگرچه بسیاری از دانشجویان بدون ارسال اپلیکیشن از طریق ایمیل به اساتید، در پروگرم های تحصیلات تکمیلی و بدون ایمیل به اساتید پذیرفته می شوند، دلایل زیادی برای این کار وجود دارد. این امر به ویژه برای پروگرم هایی که از مدل کارآموزی استفاده می کنند می تواند مفید باشد. اول از همه می توانید بفهمید که آیا آنها واقعاً قصد دارند دانشجویان جدیدی بگیرند یا خیر. قطعا شما نمی خواهید برای پروگرمی صرف هزینه کنید و متوجه شوید که استاد موردنظر شما امسال دانشجو نمی گیرد (یا قصد دارد به دانشگاه دیگری برود، در صنعت کار کند و غیره) . اطلاعات در مورد این ممکن است در وب سایت پروگرم یا وب سایت خود استاد باشد، اما وب سایت ها اغلب قدیمی هستند، بنابراین لازم است با یک ایمیل دوباره بررسی کنید.

دوم، و شاید مهمترین دلیل این است که ایمیل شما را در معرض دید استاد قرار می دهد. در اکثر پروگرم ها صدها متقاضی اپلای می کنند و اگر از قبل با اساتید تماس گرفته اید، اعضای هیئت علمی احتمالاً از نزدیک به اپلیکیشن شما نگاه می کنند.

سوم، شما ممکن است انواع دیگری از اطلاعات مفید را بدست آورید. به عنوان مثال، ممکن است یک استاد با نوشتن جمله ای مانند "من دانشجوی جدید نمی گیرم، اما دانشکده یک عضو هیئت علمی جدید را در همین حوزه استخدام کرده است، که می توانید به او ایمیل بزنید، ممکن است با شما همکاری کند." یا ممکن است استاد چیزی مانند "وقتی برای دانشگاه اپلای می کنید، اطمینان حاصل کنید که کادر XXX را علامت بزنید، و این شما را واجد شرایط یک بورس تحصیلی می کند که مخصوص افراد با بک گراند شما باشد." یا، اگر استاد از طریق برنامه های متعددی دانشجو می پذیرد (به عنوان مثال، روانشناسی و علوم اعصاب)، ممکن است اطلاعاتی در مورد اینکه بهتر است برای کدام یک اپلای کنید یا اینکه آیا برای هر دو پروگرم می توانید اپلای کنید یا نه، بدست آورید.

اگر پذیرش توسط کمیته انجام شود، ایمیل هنوز هم می تواند مهم باشد. به عنوان مثال، کمیته ممکن است این نکته را در نظر داشته باشد که آیا اساتید به دانشجو و رزومه وی علاقه دارند یا خیر. یا ممکن است دریابید که در حال حاضر هیچ یک از اساتید مورد نظر شما در یک پروگرم خاص دانشجو نمی پذیرند. این امر می تواند احتمال ورود شما به یک پروگرم را تحت تأثیر قرار دهد و اگر از قبل بدانید که امکان پذیرش در گروه آن استاد را ندارید، ممکن است باعث شود شما علاقه کمتری به یک پروگرم داشته باشید. علاوه بر این، اعضای هیئت علمی می توانند قبل از تصمیم گیری با کمیته تماس بگیرند تا از آنها بخواهند با دقت به اپلیکیشن یک دانشجوی خاص نگاه کنند، و مواردی را که ممکن است برای کمیته واضح نباشد را به آنها بگویند. سرانجام، اعضای هیئت علمی غالباً درگیر روند مصاحبه هستند و شناساندن خود به آنها از قبل، باعث ترس کمتر در روند مصاحبه خواهد شد.

 

برای آشنایی با نحوه ارسال ایمیل به اساتید، این مقاله را بخوانید.

 


دیدگاه کاربران